Idzie.MY

Z książką przez Koluszki i Warszawę

Spacery z książką Warszawa

Idzie.MY to odpowiedź na pytanie
o poznawanie literatury z perspektywy
ŻYCIA literackiego. Szansa na przedstawienie
utworu literackiego jako części świata,
a więc szansa na jego lepsze zrozumienie.

Dlaczego Idzie.MY?

Kiedy Roman Giertych zastanawiał się nad formami poznawania dzieła literackiego w 1937 roku, w Warszawie na 16. piętrze Prudentialu rozpoczynano eksperymenty z telewizją, ponad 1 200 tysięcy mieszkańców stolicy, w tym Miłosz, który w tym roku przeprowadził się z Wilna do Warszawy, mogło korzystać z nocnej linii tramwajów nr 40, a „Wiadomości Literackie” w plebiscycie na książkę roku przyznały, mającej wówczas premierę, „Ferdydurce” 5. miejsce.

Idzie.MY albo nie idziemy otoi jerst pytanie to odpowiedź na pytanie o poznawanie literatury z perspektywy ŻYCIA literackiego. Szansa na przedstawienie utworu literackiego jako części świata, a więc szansa na jego lepsze zrozumienie.

Idzie.MY z książką przez Warszawę w formie:

spaceru

Idzie.MY tropem kogoś, kto istniał na kartach książek.
Szukamy domu, w którym mieszkał, kawiarni, w której bywał i ulic, którymi chodził. Uczniowie poznają książkę i świat z zupełnie innej perspektywy.
czas: 2-5 h
koszt: 410-570 zł

gry terenowej

Zadaniem uczniów jest wypełnienie miejsc niedookreślonych książki w kreatywny sposób. W zależności od wylosowanego atrybutu wcielają się w rolę autora książki, jej bohatera lub edytora.
czas: 2,5-4 h
koszt: 520-650* zł

warsztatu

Uczniowie występują w roli dziennikarzy, tworzą stronę warszawskiego dziennika, która ma określone łamy. By je wypełnić, niezbędne będzie przeprowadzenie sondy, umiejętność formułowania wniosków i uzasadniania opinii, przypomnienie sobie formy streszczenia, przemówienia czy wywiadu oraz graficzna kreatywność.
czas: 1,5-3 h
koszt: 18-25* zł/os.

zajęć stacjonarnych w szkole

Mauris bokreślone łamy. By je wypełnić, niezbędne będzie przeprowadzenie sondy, umiejętność formułowania wniosków i uzasadniania opinii, przypomnienie sobie formy streszczenia, przemówienia czy wywiadu oraz graficzna kreatywność.s posuere cubili

czas: 1 – 2 godziny lekcyjne 1-2 x 45 min.
koszt: 300-500* zł/

Idzie.MY, ponieważ:

  • rozwijamy umiejętność odczytywania i interpretowania tekstów
  • pokazujemy nurty w literaturze i sztuce w żywej realizacji życia literackiego i przestrzeni miejskiej
  • rozbudzamy ciekawość świata i literatury
  • utrwalamy wiedzę i treść lektur
  • odkrywamy język polski jako najbliższy codziennemu życiu przedmiot szkolny

Dokąd Idzie.MY?

Przedstawione trasy są propozycjami.
Każda z wycieczek jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb grupy.
Istnieje możliwość skonstruowania trasy „na życzenie”.

             Szlakiem bohaterów Kamieni na szaniec

             Co Wokulski w Warszawie robił?

             Tropem Pamiętnika z PW

             Kagan…ek oświaty – od KENu po najnowsze technologie naukowe (Pan Kleks, Mikołajek, Ferdydurke)

  Bajki i legendy Warszawy

  Nowele pozytywistyczne

       Szlak teatralny

       Polsko-historyczny spacer maturalny

             Warszawa – Szlak Niepodległości

             Po schodach Muranowa i okolic – szlakiem Zdążyć przed Panem Bogiem

             Paryż Północy – Warszawa literacka w okresie XX-lecia międzywojennego

  Warsztaty w szkole

Oprócz tras, przy których zaznaczono opcję warsztatu, istnieje możliwość zorganizowania następujących zajęć warsztatowych na terenie szkoły:

  • Klaudia napisz!!!!!! mi tu coś

Dane kontaktowe

Idzie.MY
Klaudia Mróz
Tel.
e-mail: myidziemy@gmail.com
Facebook, Instagram: idzie.my

Biogram

Idzie.My Klaudia Mróz

Jestem polonistką i logopedą pracującą w liceum od 2011 roku oraz licencjonowanym przewodnikiem po Warszawie od roku 2010. Moje zamiłowanie do synkretyzmu polonistyki i varsavianistyki dało o sobie znać już na studiach, ponieważ temat mojej nowatorskiej pracy dyplomowej dokumentującej życie literackie młodopolskiej Warszawy brzmiał: Literatura publikowana na łamach jednodniówek warszawskich z lat 1890-1914.
O stolicy opowiadam z perspektywy książek, lektur szkolnych, motywów literackich i kulturowych. W pracy przewodnika uwzględniam nie tylko miejsca przedstawione w fabule, lecz także zwracam uwagę na problematykę, którą uczniowie powinni zapamiętać po omówieniu lektury.

Idzie.MY dalej

Mauris blandit aliquet elit, eget tincidunt nibh pulvinar a. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrice Vivamus magna justo, lacinia eget consectetur sed, convallis at tellus. Donec rutrum congue leo eget malesuada. Praesent sapien massa, convallis a pellentesque nec, egestas non nisi. Curabitur non nulla

Zapisz się na newsletter