Spacery

Przedstawione trasy są propozycjami.
Każda z wycieczek jest dostosowywana do indywidualnych potrzeb grupy.
Istnieje możliwość skonstruowania trasy „na życzenie”.

Spójrz na Warszawę

Spójrz na Warszawę

Spacer skupiający się na architekturze i sztukach plastycznych. Podczas zajęć przyglądamy się starszym i nowszym budynkom Śródmieścia i szukamy inspirujących wizualnie zakątków. Poznajemy stolicę od strony sztuki, zarówno tej dawnej, jak i tej współczesnej, oraz odkrywamy architektoniczną różnorodność miasta. Spójrz na Warszawę łączy w sobie zagadnienia z zakresu plastyki, historii i literatury, uczy uważności i ciekawości świata.

Bajki i legendy Warszawy

Bajki i legendy Warszawy

Szlak bajek i legend warszawskich to trasa doskonała dla młodych tropicieli tajemnic. Podczas spaceru będziemy poszukiwali odpowiedzi na nurtujące pytania, takie jak: skąd wziął się wyraz „rozrywka”, jak to jest mieć cudowne włosy czy też co trzeba okrążyć, by w życiu sprzyjało szczęście… Uczestnicy poznają historię miasta i będą mieli okazję wykazać się kreatywnością podczas zadania literackiego realizowanego w małych grupach.

Kto tam? Warszawa

Kto tam? Warszawa

Spacer szlakiem wielkich mieszkańców Warszawy i ich tajemnic. Odwiedzamy miejsca, w których niegdyś Znani mieszkali, chodzimy ulicami, które przemierzali i tropimy skrytki, w których coś chowali. Na trasie spaceru uczestnicy wycieczki rozwiązują zagadki. Rozwikłanie ich jest wskazówką do dalszej drogi i odkrycia tajemnicy wielkiego literata, artysty czy króla.

Romantyczna Warszawa

Romantyczna Warszawa

Tropy romantyków na warszawskich ulicach. Spacer literacki nawiązujący do lektur epoki romantyzmu przewidzianych w programie klas 7-8. Sam Mickiewicz w Warszawie pojawił się wprawdzie tylko na postumencie, choć za sprawą innego literata, ale utwory wieszcza stanowią ważne tło zajęć. O historii pomnika i innych romantycznych perypetiach mówimy na spacerze, zupełnie przy okazji powtarzając romantyczne teksty, które lubią pojawiać się na egzaminie ósmoklasisty. 

Serwus! Idzie.my z odwagą - "Kamienie na szaniec"

Serwus! Idzie.my z odwagą

Spacer, podczas którego odwiedzamy miejsca związane z akcją książki, a Uczniowie słuchają opowieści i są włączani poprzez rozmowę, zadawanie pytań, odczytanie cytatów. Literacko-varsavianistyczna pozycja obowiązkowa. Literacko-varsavianistyczna pozycja obowiązkowa.

Warszawa w podróży

Warszawa w podróży

Szlak podporządkowany motywowi podróży. Odwiedzimy miejsce, z którego odjeżdżał z Polski na zawsze Chopin, przejdziemy trasą, którą wiodła droga króla i przyjrzymy się warszawskim środkom komunikacji na przestrzeni wieków. Spacer pozwalający poznać Warszawę z mniej oczywistej, a niezwykle ciekawej strony i świetnie ukazujący jej intensywny rozwój.  

Klasycyzm w Warszawie - z wizytą u króla

Klasycyzm w Warszawie

Atmosfera klasycystycznej Warszawy, zagadnienia egzaminacyjne związane z epoką oświecenia, wplecione w znane i mniej znane… a nawet często ukrywane wątki z życia XVIII-wiecznych osobistości to przepis na ciekawe zajęcia dotyczące treści, na które w podstawie programowej przewidziano sporo miejsca. Bajki i satyry, sztuka argumentacji, retoryki czy poszukiwania ironii ukrytej w oświeceniowych utworach to niektóre z tematów, które wspólnie powtórzymy w eleganckiej scenerii klasycystycznych budowli.

Co potrafi woda? Spacer geograficzny

Co potrafi woda?

Najbliższa okolica to przestrzeń od której powinniśmy zaczynać poznawanie świata. Nasza, miejska, jest mocno kształtowana przez człowieka. Jednak znajdziemy tu wiele śladów działalności procesów naturalnych.
Podczas spaceru dowiemy się, jakie znaczenie ma fakt, że obszar ten w całości pokryty był lądolodem. Zobaczymy, jak wiele do krajobrazu miasta wniosła Wisła, mimo że nie znajdziemy się nad jej brzegiem. Znajdziemy źródła, wąwozy, jeziora – i to wszystko niemal w centrum miasta!
Odpowiemy na pytanie jak i kiedy postawały napotkane formy terenu oraz zapoznamy się z budową geologiczną obszaru. Poruszymy tematy m.in. z zakresu geomorfologii, hydrologii czy geoekologii.
Nie zabraknie ciekawostek, pomiarów, doświadczeń oraz pracy z mapą.
Zajęcia będą doskonałym narzędziem do podsumowania i ugruntowania zdobytej wcześniej wiedzy jak i jej poszerzenia.

Gry miejskie i terenowe

Wiele gier, po wcześniejszych ustaleniach, możemy zrealizować poza przeznaczoną im przestrzenią miejską – na terenie placówki lub w miejscu znajdującym się w jej pobliżu (np. w zaprzyjaźnionym parku).

Lekturiada - trening przed egzaminem ósmoklasisty!

Lekturiada

Gra miejska, której celem jest utrwalenie wiadomości i umiejętności przed egzaminem ósmoklasisty.
Wiedza na temat lektur podana w przystępnej formule zadań terenowych, których rozwiązanie wymaga zarówno kreatywności i współpracy w grupie, jak i sięgnięcia po typowo egzaminacyjne umiejętności kluczowe.
Zajęcia pozwalające uczniom poprzez trening wiedzy połączony z radością zabawy osiągnąć mistrzostwo na egzaminie.

Wehikuł zabaw

Wehikuł zabaw

Gry i zabawy przedwojennej i powojennej Warszawy stanowią oś kompozycyjną „Wehikułu”. To gra, która doskonale sprawdzi się jako aktywność integrująca klasę, ucząca współdziałania i uważności na drugiego człowieka. Połączenie analogowości i aktywności w formie zaskakujących oraz zabawnych zadań skutecznie przywraca w oczach dzieci atrakcyjność innym niż internetowe sposobom spędzania czasu. Doskonały sposób na wejście w nowy rok szkolny lub zakończenie “starego”.

Na Placu Broni

  • Literatura: Chłopcy z Placu Broni Ferenca Molnára
  • Czas trwania: 2-2,5 h
  • Cena: od 38 zł/os.
  •   możliwość realizacji w formie warsztatu w placówce
  • Zamów lub zapytaj o wolny termin
Na Placu Broni

Gra odwołująca się do utworu “Chłopcy z Placu Broni”, w której uczestnicy współzawodniczą, lecz także – a może przede wszystkim – współdziałają. Zadania stworzone  w oparciu o fabułę książki i jej problematykę są tak skonstruowane, by drużyny oraz cała klasa – w zależności od zadania i adekwatnego podziału – współpracowały. Zajęcia uświadamiają uczniom wyjątkowość symbolu w świadomości ludzkiej, utrwalają to pojęcie i pozwalają na kreatywność w tym zakresie. Doskonała forma zajęć dla tych klas, które kochają ruch, i tych, które warto do niego zachęcić.

Tam i z powrotem

  • Literatura: Hobbit J.R.R. Tolkiena
  • Czas trwania: 2-2,5 h
  • Cena: od 38 zł/os.
  •   możliwość realizacji w formie warsztatu w placówce
  • Zamów lub zapytaj o wolny termin
Tam i z powrotem

Zajęcia (w formie warsztatów lub gry miejskiej) z lekturą dają uczniom szansę nie tylko na utrwalenie wiadomości na temat lektury, lecz także na refleksję nad wyznawanym systemem wartości. Rozwiązując zagadki Golluma, tropiąc sensy i emocje kryjące się w słowach, Uczniowie będą mogli zrozumieć zagadnienie językowego obrazu świata. Tolkienowskiego świata, który pomimo swojej fantastycznej natury jest „tu” i „teraz”, a nie „nigdzie” i „nigdy”. Motyw homo viator stanowiący dominantę kompozycyjną fabuły, stanowi również dominantę zajęć. Przygodowa formuła grywalizacji, oparta na pokonywaniu kolejnych etapów podróży uczniowskiego świata, zapewnia wiele zabawy, emocji i okazji do ćwiczenia umiejętności wymaganych na egzaminie ósmoklasisty.

Tajemnice warszawskiej Starówki

Tajemnice warszawskiej Starówki

Tajemnice… to dopasowana do wieku uczestników, wciągająca gra miejska, podczas której Uczniowie poznają Stare Miasto w angażujący, dający poczucie sprawczości sposób. Opierając się na naszym pedagogicznym doświadczeniu i varsavianistycznej wiedzy, stworzyliśmy zajęcia o różnych poziomach trudności. Dzięki temu tajemnice Starówki mogą odkrywać nawet najmłodsi Uczniowie z klas 1-3. Również Uczniowie klas 4-6, 7-8 oraz licealiści mogą liczyć na adekwatną do wieku edukacyjną przygodę stopniowo zwiększającą poziom samodzielności zadań.

Tajemnice warszawskiej Starówki to pozycja obowiązkowa dla wszystkich grup chcących poznać historię stolicy oraz aktywizować uczniów, by kształcili umiejętności takie jak analityczne i krytyczne myślenie, wnioskowanie, uważność i sprawczość. Na trasie gry pojawiają się zarówno znane symbole Warszawy takie jak Kolumna Zygmunta, Zamek Królewski czy pomnik Syrenki, jak i mniej znane urocze zakątki Starego Miasta, które pozwalają zdobyć o nim większą wiedzę. Gra koresponduje z tematem „Bajek i legend warszawskich” i wspaniale sprawdzi się również jako sposób na realizację tego tematu. W celu omówienia szczegółów zajęć dla konkretnej grupy prosimy o kontakt mailowy.

Śladami Włóczykija

Śladami Włóczykija

Gra terenowa, podczas której uczestnicy wejdą w świat parkowej przygody. Za przykładem Włóczykija będą wędrować, zdobywając wiedzę i umiejętności. Poznają tajemnice powstawania różnych form terenu, jezior i źródeł. Nauczą się rozpoznawać drzewa. Dowiedzą się, jakie dzikie zwierzęta można spotkać w warszawskich parkach oraz jak można je wytropić. Przy okazji poćwiczą orientację w terenie oraz czytanie mapy topogaficznej. Zadania, z którymi się zmierzą, wymagać będą współpracy i kreatywności.

Siódma wspaniała

Siódma wspaniała

Gra stanowiąca odpowiedź na potrzeby klasy 7. szkoły podstawowej. Choć samych odpowiedzi do tajemniczych zadań będą poszukiwać Uczestnicy, gra pozwala utrwalić umiejętności wymagane na egzaminie ósmoklasisty, powtórzyć najważniejsze motywy literackie i kulturowe adekwatne dla tego etapu edukacyjnego oraz wykazać się dużą dozą kreatywności. Przygodowa formuła grywalizacji zapewnia wiele zabawy, emocji i okazji do aktywnego wykorzystywania wiedzy zdobywanej podczas lekcji języka polskiego

Klasa w kulturalnej ekstraklasie

Klasa w kulturalnej ekstraklasie

Gra terenowa z elementami oprowadzania w Łazienkach Królewskich. Duża porcja polskiej, wybitnie kulturalnej, historii i jeszcze większa dawka wiedzy polonistycznej dają wiele okazji do ćwiczenia kluczowych umiejętności sprawdzanych na egzaminie ósmoklasisty. Do tego zobaczenie i poznanie kultowych obiektów architektonicznych, ale przede wszystkim żywiołowa zabawa w ogniu zespołowego działania czekają na klasy chcące przystąpić do kulturalnej ekstraklasy. 

Idzie.my w miasto

Idzie.my w miasto

„Idzie.my w miasto” to gra terenowa w ekologicznym duchu zero waste, dedykowana klasom 5-6 szkoły podstawowej. Zachwyt nad przyrodą w literaturze od antyku po czasy współczesne oraz niezbędna obecnie troska o środowisko tworzą dominantę kompozycyjną zajęć. Podczas gry Uczniowie będą mieli okazję trochę się zmęczyć i nieco pobrudzić ;), ale także poćwiczyć pracę z tekstem literackim oraz utrwalić formy wypowiedzi wymagane na egzaminie ósmoklasisty. Przygodowa formuła grywalizacji zapewnia wiele zabawy, emocji i okazji do aktywnego wykorzystywania wiedzy zdobywanej podczas lekcji języka polskiego.

Serwus! Idzie.my z odwagą - "Kamienie na szaniec"

  • Literatura: Kamienie na szaniec Aleksandra Kamińskiego
  • Czas trwania: 2,5-3 h
  • Cena: od 38 zł/os.
  • możliwość realizacji w formie spaceru
  • Zamów lub zapytaj o wolny termin
Serwus! Idzie.my z odwagą

Gra tropem „Kamieni na szaniec” to stały punkt na mapie Idzie.my. Zadania rodem z kart powieści i autentyczne propagandowe materiały to tylko namiastka tego, co dzieje się podczas zajęć. Uczestnicy muszą dokonać akcji Małego Sabotażu i wykazać  się opanowaniem oraz hartem ducha. Gra uwielbiana przez Uczniów i ciesząca się uznaniem wśród nauczycieli, doskonale ugruntowuje wiedzę na temat lektury, stwarza możliwości do ćwiczenia umiejętności wymaganych na egzaminie i pozwala zapomnieć o łatwiźnie współczesnego świata, na rzecz zapału, mądrych głów i szybkich nóg. Literacko-varsavianistyczna pozycja obowiązkowa

Warsztaty

Czego uczy nas Warszawa

Czego uczy nas Warszawa

To zajęcia, podczas których dzieci poznają miasto, jego ciekawostki, historię, ale też uczą się wędrując wraz z prowadzącym zajęcia przez tajemnice miasta różnych umiejętności – a to matematycznego główkowania, omawiając komunikację w dawnej Warszawie i dzisiejszej – wyposażonej w metro, a to zdobywają informacje  (dostosowane do wieku uczestników) nt władzy, ustroju politycznego, w innym segmencie zajęć odkrywają stolicę jako miasto o wielkim potencjale przyrodniczym, wcielając się w tropicieli przygody.
Formuła zajęć nie pozwoli na nudę. Zamiast biernego przyglądania się obrazkom i słuchania historycznej opowieści, uczniowie współtworzą opowieść poprzez rozwiązywanie zadań problemowych.

Warsztaty autoprezentacji

Warsztaty autoprezentacji

To zajęcia, podczas których Uczniowie uczą się siebie. Dzięki przepracowaniu tematu poczucia stremowania wobec zabierania głosu czy wystąpień na forum klasy, oswajają ten element życia w społeczności szkolnej. Wyposażenie Uczniów w kompetencje miękkie – w tym umiejętność autoprezentacji – postrzegane jest obecnie jako element edukacji nie mniej ważny niż treści merytoryczne danego obszaru wiedzy. Podczas warsztatów Uczniowie mają szansę na zrozumienie biologicznych uwarunkowań stresu towarzyszącego publicznym wystąpieniom oraz poznanie i przećwiczenie technik służących zmniejszaniu poziomu stresu i tremy. Ponadto, a może przede wszystkim, warsztaty stanowią dla Uczniów szansę na pozytywne wzmocnienie poprzez budowanie poczucia własnej wartości, którego znaczenie jest niecenione wobec skuteczności procesu edukacyjnego.

Idzie.my z nauką - jak się uczyć, żeby się nauczyć

Idzie.my z nauką

Warsztaty odpowiadają na kluczowe pytanie JAK SIĘ UCZYĆ, ŻEBY SIĘ NAUCZYĆ, wskazując Uczniom konkretne metody efektywnego uczenia się, a tym samym zwiększając poczucie własnej wartości Młodzieży poprzez odkrycie swoich mocnych stron w edukacji. W tym celu Uczestnicy zajęć podczas pierwszego ogniwa warsztatów poznają tajniki działania ludzkiej pamięci, odpowiadający sobie styl uczenia się, typ inteligencji oraz swoje mocne i słabe strony w oparciu o teorię Howarda Gardnera. Centralna część zajęć skoncentrowana jest wokół nabywania umiejętności stosowania wybranych metod ułatwiających zapamiętywanie i ćwiczeń zdolności tworzenia skojarzeń przy zapamiętywaniu, rozwijając w ten sposób kreatywność. Uczniowie dowiadują się, jak można wykorzystać jedną z tzw. zakładkowych metod uczenia się na konkretnych przykładach z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej. Finał wzbogacony jest o przedstawienie Młodzieży podstaw (adekwatnych do wieku Uczestników) z zakresu metody mindmappingu i wykonanie wspólnej mapy myśli, stanowiącej podsumowanie wiedzy na wybrany temat. Każdy z Uczestników na koniec zajęć otrzymuje formularz, uzupełniany sukcesywnie podczas trwania warsztatów, w którym znajdzie informacje na temat właściwych sobie efektywnych metod uczenia się, swojego typu inteligencji oraz drobne (nieraz bardzo zabawne) zadania i wskazówki o charakterze neurodydaktycznym, które wspierają proces uczenia się długofalowo.

Pracownia humanistyczna

Pracownia humanistyczna

Dominantę kompozycyjną zajęć stanowią: myślenie kontekstowe, umiejętność pracy z motywami literackimi, kreatywne i krytyczne myślenie w edukacji humanistycznej, dzięki którym Uczniowie dosłownie włączają myślenie. Warsztat tworzony jest każdorazowo w odpowiedzi na potrzeby grupy. Podczas zajęć Uczniowie pracują w oparciu o materiał wskazany przez nauczyciela – twórczość danego autora, światopogląd epoki, zagadnienia określonego działu.
Pracownia humanistyczna to warsztat uczący dzieci i młodzież świadomego uczestnictwa w kulturze, zarówno klasycznej, jak i nowoczesnej oraz dostrzegania mostów między nimi.

Wasztaty budowania dobrych relacji

Wasztaty budowania dobrych relacji

Zajęcia, którym przyświeca hasło uważności na drugiego człowieka. Warsztaty, podczas których przepracowujemy trudne emocje towarzyszące dzieciom i młodzieży w procesie edukacji i funkcjonowania w grupie rówieśniczej. Omówienie elementów wiedzy z zakresu neurobiologii mózgu, pozwala na lepsze zrozumienie zachowań drugiej osoby, dzięki czemu jest ono chętniej podejmowane. Warsztaty to nauka skutecznej komunikacji na poziomie adekwatnym dla uczestników, uwzględniające właściwe im sytuacje i konteksty oraz sposób na odkrycie wartości „klasowego życia” poprzez formułę
klasowego projektu.

Przyroda wokół nas - warsztaty przyrodnicze

Przyroda wokół nas - warsztaty przyrodnicze

Warsztaty to dla uczniów doskonała okazja, aby zostać prawdziwymi badaczami przyrody i poznać najważniejsze zasady pracy wykwalifikowanych przyrodników. To także sposób na uwrażliwienie dzieci na otaczające nas środowisko.
Uczestnicy warsztatów poćwiczą rozpoznawanie ptaków i drzew, nauczą się, jak bezpiecznie tropić zwierzęta, poznają zagrożone gatunki i dowiedzą się, jak można im pomóc. 

Warsztaty “Przyroda wokół nas” to zestaw najważniejszej wiedzy przyrodniczej w najbardziej praktycznym wydaniu!

Idzie.my z bohaterem - warsztaty lekturowe

Idzie.my z bohaterem - warsztaty lekturowe

Wiele gier i spacerów, po wcześniejszej konsultacji, możemy poprowadzić w formie warsztatów na terenie placówki.

Zapisz się na newsletter